מכוניות חשמליות מיוצרות היום על ידי חברות יציבות דוגמת יצרני מכוניות אשר מייצרים מכונית חשמלית או מסבים מכונית קיימת להנעה בחשמל או על ידי מיליארדר כמו אלון מאסק. חברות אחרות שאיין להם כיסים עמוקים מיצרות מכוניות חשמלית קטנות יותר חלקן מתאימות לנסיעה רק בעיר.
אחת המקוריות שבין המכוניות האלו הייתה מייה אלקטריק (Mia electric) שיוצרה על ידי חברה בעלת שם זה.
המכונית כפי שהיא נראית היא בתצורת מסחרית - ואן ולה מספר דגמים עם 2 - 4 מושבים.
המכונית הגיע בדגם מסחרי (U) שבו מושב נהג בלבד או מושב נהג ומושב נוסע.
דגם רגיל שבו מושב נהג ושני מושבי נוסעים.
דגם משפחתי (L) שבו נוסף מושב נוסע שלישי לילד.
מה שמיוחד המכונית זה הרעיון העיצובי שעמד מאחוריה.
מושב הנהג ממוקם במרכז ומאפשר שדה ראייה מצויין לנהג ואגב חוסך התאמה של מיקום ההגה לפי מדינת היעד. בנוסף לדלת ההטענה האחורית למיה יש שתי דלתות הזזה שכדי לאפשר כניסה קלה נוגסות קצת בגג.
כאשר יש פחות דלתות המכונית עולה פחות אבל יש את הבעיה שצריך להסיט את מושב הנהג כדי לאפשר לנוסעים מאחור להיכנס אבל מיקום הנהג לפנים במרכז ודלתות הזזה רחבות פותרות את הבעיה.
אגב מושב נהג לפנים הוא רעיון שבוצע בעבר במכוניות זעירות ראו את התמונה למטה של Scootacar Mk II 1962:
סביבת הנהג מעוצבת באופן נאה ולמרות תצורת הואן שלה המכונית היא די קטנה
מפרט טכני:
אורך: 2.87 מ' דגם 4 מושבים 3.19 מ'
רוחב: 1.64 מ'
גובה: 1.55
קוטר סיבוב (קיר לקיר/מדרכה למדרכה) 8.5/8.7 מ' 4 מושבים 9.1/9.3 מ'
בסיס גלגלים: 1.93 / 2.24 מ'
נפח מטען: 260 ל' / 420 ל' דגם מסחרי: נהג בלבד 1500 ל' / נהג ונוסע 1200 ל'
משקל עצמי:815 / 836 ק"ג
משקל מטען: 278 / 322 ק"ג
משקל כולל מורשה: 1093 / 1172 ק"ג
טווח: 80 ק"מ מצברי 8 קו"ט, 125 ק"מ 12 קו"ט
מהירות מרבית: 100 קמ"ש
טעינה ל- 100%: 3 - 5 שעות משקע 220 וולט בהתאם למצבר
טעינה מהירה: 10 דקות לטווח של 8 ק"מ
ציוד תקני:
ABS
כרית אוויר לנהג
סייען בלימת חירום EBA
מחבר לסמארטפון או לטאבלט ומקום אחסון
נעילה בשלט רחוק
מטען מצברים מובנה
חישוקי גלגלים מאלומיניום
נשמע יופי של מכונית איפה קונים?
לפני שאתם רצים לחנויות החברה הייתה פעילה מאמצע 2011 עד סוף 2013 והיא נכנסה ב-2014 להליך כינוס נכסים. כנראה המכונית לא הייתה זולה מספיק כמו מכוניות חשמליות זעירות ולא הייתה יוקרתית מספיק כמן טסלה S כדי שאנשים ישקיעו בה כסף רב.
מבחן מצולם של מיה אלקטריק
מיה אלקטריק בוויקיפדיה
סקירה של הרכב
אחת המקוריות שבין המכוניות האלו הייתה מייה אלקטריק (Mia electric) שיוצרה על ידי חברה בעלת שם זה.
המכונית כפי שהיא נראית היא בתצורת מסחרית - ואן ולה מספר דגמים עם 2 - 4 מושבים.
המכונית הגיע בדגם מסחרי (U) שבו מושב נהג בלבד או מושב נהג ומושב נוסע.
דגם רגיל שבו מושב נהג ושני מושבי נוסעים.
דגם משפחתי (L) שבו נוסף מושב נוסע שלישי לילד.
מה שמיוחד המכונית זה הרעיון העיצובי שעמד מאחוריה.
מושב הנהג ממוקם במרכז ומאפשר שדה ראייה מצויין לנהג ואגב חוסך התאמה של מיקום ההגה לפי מדינת היעד. בנוסף לדלת ההטענה האחורית למיה יש שתי דלתות הזזה שכדי לאפשר כניסה קלה נוגסות קצת בגג.
כאשר יש פחות דלתות המכונית עולה פחות אבל יש את הבעיה שצריך להסיט את מושב הנהג כדי לאפשר לנוסעים מאחור להיכנס אבל מיקום הנהג לפנים במרכז ודלתות הזזה רחבות פותרות את הבעיה.
אגב מושב נהג לפנים הוא רעיון שבוצע בעבר במכוניות זעירות ראו את התמונה למטה של Scootacar Mk II 1962:
סביבת הנהג מעוצבת באופן נאה ולמרות תצורת הואן שלה המכונית היא די קטנה
אורך: 2.87 מ' דגם 4 מושבים 3.19 מ'
רוחב: 1.64 מ'
גובה: 1.55
קוטר סיבוב (קיר לקיר/מדרכה למדרכה) 8.5/8.7 מ' 4 מושבים 9.1/9.3 מ'
בסיס גלגלים: 1.93 / 2.24 מ'
נפח מטען: 260 ל' / 420 ל' דגם מסחרי: נהג בלבד 1500 ל' / נהג ונוסע 1200 ל'
משקל עצמי:815 / 836 ק"ג
משקל מטען: 278 / 322 ק"ג
משקל כולל מורשה: 1093 / 1172 ק"ג
טווח: 80 ק"מ מצברי 8 קו"ט, 125 ק"מ 12 קו"ט
מהירות מרבית: 100 קמ"ש
טעינה ל- 100%: 3 - 5 שעות משקע 220 וולט בהתאם למצבר
טעינה מהירה: 10 דקות לטווח של 8 ק"מ
ציוד תקני:
ABS
כרית אוויר לנהג
סייען בלימת חירום EBA
מחבר לסמארטפון או לטאבלט ומקום אחסון
נעילה בשלט רחוק
מטען מצברים מובנה
חישוקי גלגלים מאלומיניום
נשמע יופי של מכונית איפה קונים?
לפני שאתם רצים לחנויות החברה הייתה פעילה מאמצע 2011 עד סוף 2013 והיא נכנסה ב-2014 להליך כינוס נכסים. כנראה המכונית לא הייתה זולה מספיק כמו מכוניות חשמליות זעירות ולא הייתה יוקרתית מספיק כמן טסלה S כדי שאנשים ישקיעו בה כסף רב.
מבחן מצולם של מיה אלקטריק
מיה אלקטריק בוויקיפדיה
סקירה של הרכב
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה