פיסקע ביידיש היא הכשלה באמצעות הרגל.
המכונית הבאה פיסקר קרמה (Fisker Karma) היא מכונית היברידית נטענת - פלאג אין היבריד (plug-in hybrid electric vehicle - PHEV) שבהחלט שמה לעצמה רגל.
המכונית שווקה ב-2012 ואנשים היללו את העיצוב החיצוני אבל קטלו את הנדסת האנוש ועיצוב הפנים. במחיר של 102,000 עד 116,000 הקונים גם לא ציפו לכמות התקלות והבעיות של הציוד ההיקפי ולאיכות גימור שאינה מושלמת בניגוד לפורשה פנאמרה, ולמזרטי קוורטופורטה גם הן מכוניות ספורט לארבעה נוסעים.
החברה פשטה את הרגל ונקנתה על יד חברת החלפים הסינית Wanxiang שהכריזה ב-2014 שהיא שוקלת לחדש את הייצור ב-2015.
את המכונית יזם הנריק פיסקר שהיה מעורב בעיצוב מכונות יוקרה. הפיסקר היא מכונית הספורט ההיברידית חשמלית הנטענת היחידה.
רוב המכוניות ההיברידיות כוללות מנוע אשר מניע את הגלגלים כתגבור למנוע החשמלי או כאשר המצברים מתרוקנים. הפיסקר דומה בדרך הפעלה לשברולט וולט מנוע הבנזין משמש למעשה כגנרטור אינו מניע את הגלגלים אלא מספק חשמל. זו למעשה מכונית חשמלית עם טווח מוגדל, כלומר אין צורך לפחד שהמצברים יתרוקנו באמצע הדרך.
הרעיון נשמע נהדר ופועל היטב בקטרי רכבת ששם מנוע הדיזל הוא למעשה גנרטור שמפיק חשמל המניע את מנועי הרכבת.
מה הבעיה נשים גנרטור קטן כזה כמו שמשתמשים בטיולים?
אז מתברר שזה לא עובד.
יש הבדל בין קטר למכונית. שטח הרכבת הוא גדול מאוד ומאפשר התקנה של מספר מנועים אלו יכולים לייצר חשמל המספיק לצריכה של כמה עשרות בתים. כמו כן ברכבת המעבר לחשמל חוסך את הבעיתיות של המשקל הרב של הרכיבים של מערכות ההינע באמצעות השימוש במנועים חשמליים, כמו כן זה מאפשר חיבור של הרכבת להנעה בחשמל מהרשת על ידי עקיפה של המנוע.
טלסה S המכונית החשמלית המוצלחת ביותר עד עתה משתמשת במטען של 11 קו"ט (קילו-וואט) או מטען כפול של 22 קו"ט או מטען סופר מהיר של 100 קו"ט, ולטלסה יש שני דגמי מצברים 85 קוט"ש (קילו-וואט שעה) ו- 60 קוט"ש.
גנרטור המסוגל לספק מתח כזה הוא גדול ולכן בפיקסר מותקן מנוע 2.0 ל'. למרות שבארצות הברית זה מנוע קטן, עדיין זה מנוע כבד, הוולט לשם דוגמה משתמשת במנוע 1400 טורבו.
הפיקסר כוללת קולטי פוטו-וולטאים על הגג, אבל בניגוד למה שחושבים אלו כנראה יכולים לספק חשמל רק למנורות הקריאה.
דרך נוספת לייצור חשמל שקיימת בכל המכוניות ההיברידיות והחשמלית היא בלימה רגנרטיווית, הבלימה יוצרת זרם שמשמש לטעינה ומאריך במקצת את זמן השימוש בחשמל.
פיקסר פיספסה דרך נוספת לייצור חשמל. כפי שניתן לראות לפיקסר בחזיתה יש שני נחיריים, בכל אחד מהם ניתן היה למקם טורבינה אנכית קטנה בכל נחיר (שכמובן כאן תותקן אופקית) וטורבינה נוספת המשתמשת בגזי הפליטה של המנוע או שימוש בהמרת חום לייצור זרם.
ברור מדוע רוב המכוניות ההיברידיות פועלות בשיטה של מנוע בנזין המניע את הגלילים ולא משמש כגנרטור. עם הגדלה של ההספק של המנועים הקטנים ניתן לצפות שהם יוכלו לטעון מכוניות את מצברי המכונית וסוג זה של מכוניות היברידיות יתרחב.
המכונית הבאה פיסקר קרמה (Fisker Karma) היא מכונית היברידית נטענת - פלאג אין היבריד (plug-in hybrid electric vehicle - PHEV) שבהחלט שמה לעצמה רגל.
המכונית שווקה ב-2012 ואנשים היללו את העיצוב החיצוני אבל קטלו את הנדסת האנוש ועיצוב הפנים. במחיר של 102,000 עד 116,000 הקונים גם לא ציפו לכמות התקלות והבעיות של הציוד ההיקפי ולאיכות גימור שאינה מושלמת בניגוד לפורשה פנאמרה, ולמזרטי קוורטופורטה גם הן מכוניות ספורט לארבעה נוסעים.
החברה פשטה את הרגל ונקנתה על יד חברת החלפים הסינית Wanxiang שהכריזה ב-2014 שהיא שוקלת לחדש את הייצור ב-2015.
המושבים האחוריים דומה יותר לחומה אשר לחציצה |
את המכונית יזם הנריק פיסקר שהיה מעורב בעיצוב מכונות יוקרה. הפיסקר היא מכונית הספורט ההיברידית חשמלית הנטענת היחידה.
רוב המכוניות ההיברידיות כוללות מנוע אשר מניע את הגלגלים כתגבור למנוע החשמלי או כאשר המצברים מתרוקנים. הפיסקר דומה בדרך הפעלה לשברולט וולט מנוע הבנזין משמש למעשה כגנרטור אינו מניע את הגלגלים אלא מספק חשמל. זו למעשה מכונית חשמלית עם טווח מוגדל, כלומר אין צורך לפחד שהמצברים יתרוקנו באמצע הדרך.
הרעיון נשמע נהדר ופועל היטב בקטרי רכבת ששם מנוע הדיזל הוא למעשה גנרטור שמפיק חשמל המניע את מנועי הרכבת.
מה הבעיה נשים גנרטור קטן כזה כמו שמשתמשים בטיולים?
אז מתברר שזה לא עובד.
יש הבדל בין קטר למכונית. שטח הרכבת הוא גדול מאוד ומאפשר התקנה של מספר מנועים אלו יכולים לייצר חשמל המספיק לצריכה של כמה עשרות בתים. כמו כן ברכבת המעבר לחשמל חוסך את הבעיתיות של המשקל הרב של הרכיבים של מערכות ההינע באמצעות השימוש במנועים חשמליים, כמו כן זה מאפשר חיבור של הרכבת להנעה בחשמל מהרשת על ידי עקיפה של המנוע.
טלסה S המכונית החשמלית המוצלחת ביותר עד עתה משתמשת במטען של 11 קו"ט (קילו-וואט) או מטען כפול של 22 קו"ט או מטען סופר מהיר של 100 קו"ט, ולטלסה יש שני דגמי מצברים 85 קוט"ש (קילו-וואט שעה) ו- 60 קוט"ש.
גנרטור המסוגל לספק מתח כזה הוא גדול ולכן בפיקסר מותקן מנוע 2.0 ל'. למרות שבארצות הברית זה מנוע קטן, עדיין זה מנוע כבד, הוולט לשם דוגמה משתמשת במנוע 1400 טורבו.
הפיקסר כוללת קולטי פוטו-וולטאים על הגג, אבל בניגוד למה שחושבים אלו כנראה יכולים לספק חשמל רק למנורות הקריאה.
דרך נוספת לייצור חשמל שקיימת בכל המכוניות ההיברידיות והחשמלית היא בלימה רגנרטיווית, הבלימה יוצרת זרם שמשמש לטעינה ומאריך במקצת את זמן השימוש בחשמל.
פיקסר פיספסה דרך נוספת לייצור חשמל. כפי שניתן לראות לפיקסר בחזיתה יש שני נחיריים, בכל אחד מהם ניתן היה למקם טורבינה אנכית קטנה בכל נחיר (שכמובן כאן תותקן אופקית) וטורבינה נוספת המשתמשת בגזי הפליטה של המנוע או שימוש בהמרת חום לייצור זרם.
טורבינת אנכית |
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה