לא זה מכונית! (תלת גלגלית)
ב-1952 פריץ פרנד הסב את תשומתו של וילי מסרשמידט בעליו של מפעל המטוסים הידוע לדגם שהוא פיתח של כלי רכב תלת גלגלי. מפעל המטוסים של מסרשמידט הוחרב במלחמה ועדיין נאסר על גרמניה לייצר מטוסים, ייצור המכונית הזולה הזאת ייצור תעסוקה לקווי הייצור של המפעל.
התקופה שלאחר המלחמה הייתה כר נרחב לצמיחה של מכוניות חסכוניות באירופה בשל הנזק החמור לתעשייה ולרכוש, יכולות הייצור נפגעו וגם היכולת הכלכלית של אנשים. מכוניות זולות ופשוטות סיפקו בדיוק את צורכי התעשייה ואת צורכי האנשים.
השיתוף בין ווילי מסרשמידט וידידו הביא להשקה ב-1953 של Messerschmitt KR175. מכונית תלת גלגלית, בעלת הנעה אחורית, דו מושבית שהמושבים מסודרים זה מאחורי זה (טנדם). ה -KR בשם המכונית פירושו Kabinenroller "אופנוע עם תא" והמספר רומז על נפח המנוע 175 סמ"ק של מנוע אופנוע דו פעימתי של פיכטל וזקס בעל 9 כוחות סוס.
מה שהופך את המסרשמידט למיוחד בין כל המכוניות הזעירות והספרטניות שצצו בשנות החמישים היא אופן הפתיחה שלו כמו חופת מטוס.
אורך הרכב היה 2,820 מ"מ, רוחבו 1,220 מ"מ, משקלו 180 ק"ג ומהירותו המרבית 90 קמ"ש (למרות שלי נראה שנהיגה במהירות כזאת מיועדת לאמיצים בלבד).
ב-1955 יצאה גרסה משופרת של המסרשמידט KR200 עם מנוע של 191 סמ"ק שהפיק 10.2 כ"ס המשקל גדל ל-230 ק"ג והמהירות המרבית ל- 100 קמ"ש. ההתנעה עברה מרגלית לדינמו.
למרות השיפורים עדיין מדובר במכונית ספרטנית שבדגם החדש כדי לנסוע לאחור (רוורס) צריך לכבות אותה ולסובב את מפתח ההצתה לצד השני כדי להפוך את כיוון המנוע (כי לרוב מנועי האופנועים אין הילוך אחורי).
מקום למטען כאשר יש שני נוסעים אין בדיוק ואלתורים דוגמת מנשאי צד ומנשא על מכסה המנוע האחורי ואף נגרר היו נדרשים.
המכונית קיבלה גם גרסת גג נפתח - רודסטאר (KR201).
וב-1958 יצאה הטיגר גרסת ספורט ארבע גלגלית המבוססת על מסרשמידט KR200 שיוצרה בנפרד ונשאה את השם FMR Tg500. המכונית הונעה במנוע של 500 סמ"ק 19.2 כ"ס ושקלה 350 ק"ג ויכלה להגיע למהירות מרבית של 126 קמ"ש. מכונית זו הייתה יקרה יחסית וזו הסיבה שכה מעטות ממנה נמכרו. יצורה נפסק ב-1961 שלוש שנים לפני שהייצור של כל דגמי המסשרמידט יופסק.
המשברים של שנות החמישים חלפו הכלכלה התאוששה ומכוניות המיקרו (הבועה) נכנעו למכוניות המיני שהיו למעשה מכוניות זולות טובות וחדשניות שהעניקו תמורה מעולה לכסף ששילמו עבורם.
ויקיפדיה KR175
מוזיאון מכוניו מיקרו של ברוס וויינר
ב-1952 פריץ פרנד הסב את תשומתו של וילי מסרשמידט בעליו של מפעל המטוסים הידוע לדגם שהוא פיתח של כלי רכב תלת גלגלי. מפעל המטוסים של מסרשמידט הוחרב במלחמה ועדיין נאסר על גרמניה לייצר מטוסים, ייצור המכונית הזולה הזאת ייצור תעסוקה לקווי הייצור של המפעל.
התקופה שלאחר המלחמה הייתה כר נרחב לצמיחה של מכוניות חסכוניות באירופה בשל הנזק החמור לתעשייה ולרכוש, יכולות הייצור נפגעו וגם היכולת הכלכלית של אנשים. מכוניות זולות ופשוטות סיפקו בדיוק את צורכי התעשייה ואת צורכי האנשים.
השיתוף בין ווילי מסרשמידט וידידו הביא להשקה ב-1953 של Messerschmitt KR175. מכונית תלת גלגלית, בעלת הנעה אחורית, דו מושבית שהמושבים מסודרים זה מאחורי זה (טנדם). ה -KR בשם המכונית פירושו Kabinenroller "אופנוע עם תא" והמספר רומז על נפח המנוע 175 סמ"ק של מנוע אופנוע דו פעימתי של פיכטל וזקס בעל 9 כוחות סוס.
מה שהופך את המסרשמידט למיוחד בין כל המכוניות הזעירות והספרטניות שצצו בשנות החמישים היא אופן הפתיחה שלו כמו חופת מטוס.
אורך הרכב היה 2,820 מ"מ, רוחבו 1,220 מ"מ, משקלו 180 ק"ג ומהירותו המרבית 90 קמ"ש (למרות שלי נראה שנהיגה במהירות כזאת מיועדת לאמיצים בלבד).
ב-1955 יצאה גרסה משופרת של המסרשמידט KR200 עם מנוע של 191 סמ"ק שהפיק 10.2 כ"ס המשקל גדל ל-230 ק"ג והמהירות המרבית ל- 100 קמ"ש. ההתנעה עברה מרגלית לדינמו.
למרות השיפורים עדיין מדובר במכונית ספרטנית שבדגם החדש כדי לנסוע לאחור (רוורס) צריך לכבות אותה ולסובב את מפתח ההצתה לצד השני כדי להפוך את כיוון המנוע (כי לרוב מנועי האופנועים אין הילוך אחורי).
מקום למטען כאשר יש שני נוסעים אין בדיוק ואלתורים דוגמת מנשאי צד ומנשא על מכסה המנוע האחורי ואף נגרר היו נדרשים.
המכונית קיבלה גם גרסת גג נפתח - רודסטאר (KR201).
המשברים של שנות החמישים חלפו הכלכלה התאוששה ומכוניות המיקרו (הבועה) נכנעו למכוניות המיני שהיו למעשה מכוניות זולות טובות וחדשניות שהעניקו תמורה מעולה לכסף ששילמו עבורם.
ויקיפדיה KR175
מוזיאון מכוניו מיקרו של ברוס וויינר
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה