חברת NSU התחילה את דרכה כיצרנית מכוניות סריגה ב- 1873 ב- 1880 עברה לנקארסולם ב- 1886 החלה לייצר אופניים שהחליף לגמרי את ייצור מכונות הסריגה ב-1892, באותה תקופה שונה שם החברה (Neckarsulm Strickmaschinen Union) והשם NSU הפך לשם מותג. ב-1901 החברה הוציאה אופנוע ראשון וב-1905 מכונית.
החברה נקלעה לקשיים ב-1932 ובהוראת הבנק המפעל לייצור רכב נמכר לפיאט שהרכיבה שם מכוניות לשוק הגרמני.
 |
SdKfz 2 |
במלחמת העולם השנייה ייצרה שילוב של אופנוע ורכב זחלי לצבא הגרמני (
SdKfz 2- Kettenkrad), לאחר המלחמה חזרה לייצר אופנועים והפכה באמצע שנות החמישים ליצרן האופנועים הגדול בעולם.
 |
התצורה האופיינית של NSU (פרינץ 3) |
ב-1957 הוציאה NSU את מכונית פרינץ בעלת מנוע אחורי, שני צילינדרים, 600 סמ"ק מקורר אוויר בעל 20 כ"ס. יתרונה של הפרינץ שלמרות היותה מכונית קטנה ניתן היה להסיע בה 4 נוסעים (או חמישה בדוחק רב) בנוחות גבוהה בהרבה ממכוניות הבועה הזעירות שהיו נפוצות. NSU המשיכה בפיתוח ולאחר דגמי פרינץ 1, 2 ו-3 (30 כ"ס) השיקה החברה את דגם פרינץ 4 ב-1961, ב- 1964 את דגם פרינץ 1000 (40 כ"ס) וב-1965 את דגם פרינץ 1200 (65 כ"ס). ב-1967 הושמט השם פרינץ והמכוניות נקראו מאז NSU 1000 ו- NSU 1200.
ב-1964 רכשה NSU זכויות למנוע ואנקל. את מנוע הואנקל היא הכניסה בדגם הספורט קופה שלה ספיידר וכן בדגם המשפחתי החדשני Ro 80 שהוציאה מ-1967.
 |
NSU Wankel Spider 1967
|
 |
NSU Ro 80 1970 |
עלויות הפיתוח של מנוע הוואנקל הכבידו על החברה, הדגם Ro 80 היה יקר יחסית והמנוע סבל מבעיות מכניות שהביא לכך שהחברה לא הצליחה לעמוד בעלויות של פיצוי הלקוחות ופשטה את הרגל. NSU נקנתה על ידי פולקסווגן שאיחדה אותה עם אוטו אוניון שכבר הייתה בידיה.
תחילה היא שווקה תחת השם NSU יחד עם אאודי, אחת מהחברות שיצרו את אוטו אוניון, ולאחר מכן תחת השם AUDI NSU לאחר מספר שנים NSU הורד ונשארה רק חברת אאודי שאנו מכירים היום.
גלגולי השם של NSU כפי שנראה מפרסומות:
 |
נסו וסעו ב-NSU (מעריב 26 באוגוסט 1969) |
 |
מעריב 16 בדצמבר 1969 |
 |
מעריב 14 בספטמבר 1970 |
גם לאחר סיום מכירת ה-NSU האחרונה ב-1977, עדיין נשאר משהו מ-NSU. מפעל והמוזיאון של אאודי בנקארסלם והאותיות TT למכונית ספורט של אאודי שמקורם בדגם NSU TT.
NSU בוויקיפדיה
NSU-RO80--מכונית-השנה-1968
היסטוריה של NSU
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה