לרכב שלכם יש גלגל חלופי (גלגל ספר), אולי אפילו בגודל מלא? זכיתם!!! צמיג חלופי הופך לפריט נדיר יותר ויותר בכלי רכב. וללא כל סיבה!
ראשית נתחיל בכך שתקר הוא מהשורש קרה, כלומר המשמעות אירוע תקלה ולאו דווקא נקר - נקב בצמיג.
ערכת תיקון צמיג החלה במכוניות היברידיות וחשמליות. הטיעון היה הסוללה תופסת מקום ולכן אין מקום לגלגל חלופי. במהלך הזמן התברר שזה שקר במכוניות חשמליות כיוון שמתחת לרצפה יש להם תא לכבלי מצבר וערכת תיקון ולרבות מהם יש בתא המנוע תא מטען קדמי.
טיעון נוסף היה המשקל שפוגע בצריכת החשמל ובטווח של הרכב. היום שיש רכבים רבים בעלי טווח של מעל 400 ק"מ ואפילו מעל 500 ק"מ זה טיעון סרק. מה גם שמה ששוקל הרבה ברכב חשמלי היא הסוללה ששוקלת מאות ק"ג. יעילות הסוללות עולה והטווח גדל בהחלט ניתן להקטין מעט את הסוללה ואת הטווח בשביל גלגל חלופי.
מה כל כך נורא בערכת תיקון צמיג?
פתחו את ספר הרכב וקראו את התנאים:
- הנקב לא יכול להיות גדול מ-4 עד 6 מ"מ.
- התיקון חייב להיות בסוליית הצמיג ולא בדופן.
- לחומר האיטום יש תאריך תפוגה של כשנתיים.
למעשה יש סיכוי גדול שבמקרה של נקר (פנצ'ר) לא תוכלו לתקן את הצמיג ותיאלצו לקרוא לגרר. לעומת ערכת התיקון, צמיג החלופי גם אם הוא לא בגודל מלא וגם הוא די ישן, תוכלו להחליף את הצמיג ולהמשיך לנסוע לפחות עד לפנצ'רייה.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה