ברשומה הקודמת כתבי על סדרת הרכב הקל (kei car) של הונדה, סדרה N ובייחוד על המיקרוואנים שלה. כעת נתאר חבר אחר בקבוצה N-ONE או N1.
N1 הוא רכב K בתצורה של מכונית האצ'בק רגילה בת חמש דלתות אבל עדיין נהנה מכמה מרכיבים שהיו קיימים ב-N-BOX.
העיצוב שלו הוא רטרו לעיצוב של דגם הונדה סיוויק הראשון.
העיצוב המגניב והפנים החמודות שלו הם מחוות רטרו לעיצוב של דגם הונדה N600.
הונדה N600 שנת 1971 |
N1 כולל את מאפייני "מושב קסם" (כרית מושב מתקפלת כלפי מעלה). המושבים אינם מתכווננים כמו בN-BOX אבל מרחב הרגליים מכובד ומרחב ראש סביר בייחוד בהתחשב שמדובר במכונית שהיא 5 סנטימטרים פחות מארבעה מטרים (כמו כל אחיותיה לסדרה N).
אך כיוון שהיא נמוכה יותר היא שוקלת פחות החל מ-840 ק"ג להנעה קדמית ו-900 ק"ג להנעה בארבעת הגלגלים לגרסה הבסיסית ו-860 ק"ג 920 ק"ג בהתאמה בגרסת פרימיום המאובזרת יותר.
הגרסה המעניינת היא גרסת RS שמגיעה רק עם הנעה קדמית אבל כוללת אופציה של תיבת הילוכים ידנית 6 הילוכים. שמורידה את המשקל למרות האבזור למשקל גרסת הבסיס 840 ק"ג. גרסה זו כוללת גם הדגשים ספורטיביים בתוספת צבע כתום לריפוד ולתפרים בכיסוי ההגה וידית ההילוכים.
כיוון שזו מכונית קלה יותר מ-N-BOX ברור שמנוע הטורבו הזהה בן 64 כ"ס מספק ביצועים טובים יותר ותיבת ההילוכים הידנית מעניקה ביצועים ספורטיביים.
ייתכן שהמכונית הזו תזכה לגרסה חשמלית מתישהו ב-2025 והמלצתי להונדה לייצר לה גרסת הגה שמאלי שתחליף את Honda-e, כיוון ש- N-ONE היא בבירור מכונית טובה יותר ומהנה יותר.
ייתכן שהמכונית הזו תזכה לגרסה חשמלית מתישהו ב-2025 והמלצתי להונדה לייצר לה גרסת הגה שמאלי שתחליף את Honda-e, כיוון ש- N-ONE היא בבירור מכונית טובה יותר ומהנה יותר.
ואיך יודעים שהמכונית מהנה. שאנשים מייבאים אותם למדינות שההגה בצד שמאל.
נתונים טכניים
מידות גובה/רוחב/ אורך (מ"מ):
הנעה קדמית: 3,395/1,475/1,545
הנעה לכל הגלגלים: 3,395/1,475/1,570
הנעה קדמית: 3,395/1,475/1,545
הנעה לכל הגלגלים: 3,395/1,475/1,570
מידות פנים גובה/רוחב/ אורך (מ"מ): 2,050/1,300/1,195
מרווח גחון (מ"מ):
הנעה קדמית: 135
הנעה לכל הגלגלים: 145
הנעה לכל הגלגלים: 145
מספר נוסעים: נהג +3
משקל (ק"ג):
גרסת בסיס: הנעה קדמית 840 הנעה לכל הגלגלים: 900
פרימיום טורר: הנעה קדמית 860 הנעה לכל הגלגלים: 920
RS: תיבה ידנית 840 תיבה CVTא860
גרסת בסיס: הנעה קדמית 840 הנעה לכל הגלגלים: 900
פרימיום טורר: הנעה קדמית 860 הנעה לכל הגלגלים: 920
RS: תיבה ידנית 840 תיבה CVTא860
מנוע: i-VTEC/טורבו, 3 צילינדרים בטור מקורר מים
נפח: 658 סמ"ק
הספק: רגיל 43 קו"ט 58 כ"ס, טורבו 47 קו"ט 64 כ"ס
מומנט נ"מ: רגיל 65 טורבו 104
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה