יום רביעי, 21 בפברואר 2024

הוא אחד המוצלחים בעיר

 ברשומה הקודמת כתבי על סדרת הרכב הקל  (kei car) של הונדה, סדרה N ובייחוד על המיקרוואנים שלה. כעת נתאר חבר אחר בקבוצה N-ONE או N1.

N1 הוא רכב K בתצורה של מכונית האצ'בק רגילה בת חמש דלתות אבל עדיין נהנה מכמה מרכיבים שהיו קיימים ב-N-BOX.  

העיצוב שלו הוא רטרו לעיצוב של דגם הונדה סיוויק הראשון.


מקור: אתר הונדה יפן

העיצוב המגניב והפנים החמודות שלו הם מחוות רטרו לעיצוב של דגם הונדה N600.
הונדה N600 שנת 1971

N1 כולל את מאפייני "מושב קסם" (כרית מושב מתקפלת כלפי מעלה). המושבים אינם מתכווננים כמו בN-BOX אבל מרחב הרגליים מכובד ומרחב ראש סביר בייחוד בהתחשב שמדובר במכונית שהיא 5 סנטימטרים פחות מארבעה מטרים (כמו כל אחיותיה לסדרה N).

N1 חולקת את המכלולים של אחיותיה באבזור (אם כי כמובן פחות תאי אחסון), במערכות בטיחות, במנוע ובתיבות הילוכים.
אך כיוון שהיא נמוכה יותר היא שוקלת פחות החל מ-840 ק"ג להנעה קדמית ו-900 ק"ג להנעה בארבעת הגלגלים לגרסה הבסיסית ו-860 ק"ג 920 ק"ג בהתאמה בגרסת פרימיום המאובזרת יותר.

הגרסה המעניינת היא גרסת RS שמגיעה רק עם הנעה קדמית אבל כוללת אופציה של תיבת הילוכים ידנית 6 הילוכים. שמורידה את המשקל למרות האבזור למשקל גרסת הבסיס 840 ק"ג. גרסה זו כוללת גם הדגשים ספורטיביים בתוספת צבע כתום לריפוד ולתפרים בכיסוי ההגה וידית ההילוכים.

כיוון שזו מכונית קלה יותר מ-N-BOX ברור שמנוע הטורבו הזהה בן 64 כ"ס מספק ביצועים טובים יותר ותיבת ההילוכים הידנית מעניקה ביצועים ספורטיביים.

ייתכן שהמכונית הזו תזכה לגרסה חשמלית מתישהו ב-2025 והמלצתי להונדה לייצר לה גרסת הגה שמאלי שתחליף את Honda-e, כיוון ש- N-ONE היא בבירור מכונית טובה יותר ומהנה יותר.
ואיך יודעים שהמכונית מהנה. שאנשים מייבאים אותם למדינות שההגה בצד שמאל.

נתונים טכניים
מידות גובה/רוחב/ אורך (מ"מ):
הנעה קדמית: 3,395/1,475/1,545 
הנעה לכל הגלגלים: 3,395/1,475/1,570
מידות פנים גובה/רוחב/ אורך (מ"מ): 2,050/1,300/1,195
מרווח גחון  (מ"מ):
הנעה קדמית: 135
הנעה לכל הגלגלים: 145
מספר נוסעים: נהג +3
משקל (ק"ג):
גרסת בסיס: הנעה קדמית 840 הנעה לכל הגלגלים: 900 
פרימיום טורר: 
הנעה קדמית 860 הנעה לכל הגלגלים: 920 
RS: תיבה ידנית 840 תיבה CVTא860
מנוע: i-VTEC/טורבו, 3 צילינדרים בטור מקורר מים 
נפח: 658 סמ"ק
הספק: רגיל 43 קו"ט 58 כ"ס, טורבו 47 קו"ט 64 כ"ס
מומנט נ"מ: רגיל 65 טורבו 104


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה