בטח שראיתם את התמונה אמרתם הי זו המכונית של נדי פעמוני.
ראשית זאת וינאלה גאמין (Vignale Gamine) וזו לא המכונית של נדי למרות שהיא נמכרה במכירה פומבית ככזאת (ראו כתבה בטלגרף).
המכונית הזאת נקנתה על ידי ההוצאה לאור של ספרי אניד בלייטון שנה לאחר מותה ב-1968 ונצבעה בצבעי המכונית של נדי. המכונית של נדי מופיעה לראשונה בספר השני משנת 1950 ומככבת בספר השלישי משנת 1951 ולכן זו לא יכולה להיות וינאלה גאמין שיוצרה בין השנים 1967 - 1971.
אבל למה זה נראה כמו מכונית משנות הארבעים?
כי היוצר של המכונית אלפרדו וינאלה רצה שהיא תראה כמו פיאט טופולינו משנות הארבעים.
וינאלה בנויה על בסיס רכיבים של פיאט 500 כפי שחלקה האחורי מסגיר
אי לכך היא מונעת במנוע שני צילינדרים 500 סמ"ק המספק 21.5 כ"ס ומביא את 450 ק"ג שלה למהירות מרבית של 97 קמ"ש. (לשם השוואה זה בערך כוח הסוס שיש כיום לקטנועים של 250 סמ"ק ששוקלים פחות מ-200 ק"ג).
המכונית לא הייתה הצלחה מסחרית, בניגוד לפיאט 500 היא הייתה יקרה והמפעל נמכר לחברה אחרת ונסגר מאוחר יותר.
עוד פרטים עליה תוכלו למצוא באתר מקיף שאחד הבעלים של אחת כזאת (כנראה היחידה בארץ) רועי רימון הקדיש לה.
ויניאלה גאמין
ראשית זאת וינאלה גאמין (Vignale Gamine) וזו לא המכונית של נדי למרות שהיא נמכרה במכירה פומבית ככזאת (ראו כתבה בטלגרף).
המכונית הזאת נקנתה על ידי ההוצאה לאור של ספרי אניד בלייטון שנה לאחר מותה ב-1968 ונצבעה בצבעי המכונית של נדי. המכונית של נדי מופיעה לראשונה בספר השני משנת 1950 ומככבת בספר השלישי משנת 1951 ולכן זו לא יכולה להיות וינאלה גאמין שיוצרה בין השנים 1967 - 1971.
אבל למה זה נראה כמו מכונית משנות הארבעים?
כי היוצר של המכונית אלפרדו וינאלה רצה שהיא תראה כמו פיאט טופולינו משנות הארבעים.
פיאט טופולינו (ויקיפדיה) |
אי לכך היא מונעת במנוע שני צילינדרים 500 סמ"ק המספק 21.5 כ"ס ומביא את 450 ק"ג שלה למהירות מרבית של 97 קמ"ש. (לשם השוואה זה בערך כוח הסוס שיש כיום לקטנועים של 250 סמ"ק ששוקלים פחות מ-200 ק"ג).
המכונית לא הייתה הצלחה מסחרית, בניגוד לפיאט 500 היא הייתה יקרה והמפעל נמכר לחברה אחרת ונסגר מאוחר יותר.
עוד פרטים עליה תוכלו למצוא באתר מקיף שאחד הבעלים של אחת כזאת (כנראה היחידה בארץ) רועי רימון הקדיש לה.
ויניאלה גאמין
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה