לאחרונה הודיעה פיאט שייצור הפונטו ייפסק כך נשארת פיאט למעשה ללא נציגה בשוק הקומפקטי.
תאגיד פיאט- קרייזלר (FCA) שמתמחה לאחרונה בקריאות שירות עובר תהליך של צמצום זה קורא לא רק בפיאט אלא גם בקרייזלר. ביטול מוצר בשל מכירות חלשות הוא הגיוני אבל לא הגיוני לאבד נתח משוק, שבעבר היית חזק בו.
למעשה כיום פיאט היא ברובה על דגמים הבנויים על המותג 500, לנציה כמעט לא קיימת ורק אלפא ממשיכה להתפתח.
פיאט בשנים האחרונות הפסיקה לחדש. 124 ספיידר אינה פיתוח מחדש של הספיידר של פיאט, אלא מאזדה MX5, הטנדר פולבק הוא למעשה הטנדר של מיצ'ובישי.
נכון גם פונטו הייתה על בסיס של פלטפורמה משותפת עם אופל, אבל לא על בסיס של העתק מלא של רכב של חברה אחרת.
פונטו הייתה מחליפתה של האונו המצליחה. כמו האונו הפונטו הייתה מרווחת למדי למכונית בקבוצה שלה, אך היא עברה תהליך זהה של רכב די מצליח בתחילת דרכו שלבסוף הפסיקו לעדכן אותו, התיישן ולא עמד בסטנדרטים של מתחריו.
פיאט אינה לומדת מאחד הקונצרנים האירופים הגדולים בעולם, פולקסווגן. פולקסווגן מבדלת את מותגיה סקודה- עממית, סיאט - ספורטיבית, פולקסווגן - מיושבת אודי - ספורט יוקרה. בפולקסווגן המותגים השונים חולקים אותם שלדות מנועים ורכיבים נוספים ושונים בעיצוב, בכיול ובתמחור.
פיאט יכולה הייתה לעשות אותו דבר אלפא מיטו זהה כמעט בממדיה לפונטו עדכון לתא הנוסעים יחד עם שלדה ומכללים מכניים של אלפא ונפתרה הבעיה. אבל היא העדיפה לעבוד אחרת ולהתקין מנועים שונים ותיבות הילוכים רובוטית אנמיות. בניגוד לאונו שבלחיצה על הדוושה עדיין הגיבה באופן אופייני לפיאטים חובבות סל"ד וזינוקים, תקנות זיהום האוויר סירסו את הפונטו ופיאט פשוט לא התאמצה למצוא לכך פתרון. כאשר רעש האזוז דעך ככה דעכה לה הפונטו שנראתה כמו גרסה של אופל קורסה שמרנית וחסרת ברק אבל בלי האופי הגרמני.
מדברים על חבירה של פיאט-קרייזלר ליונדאי - קיה. אם הדבר יקרה כנראה שמחליפת הפונטו החדשה תהיה למעשה יונדאי i20.
תאגיד פיאט- קרייזלר (FCA) שמתמחה לאחרונה בקריאות שירות עובר תהליך של צמצום זה קורא לא רק בפיאט אלא גם בקרייזלר. ביטול מוצר בשל מכירות חלשות הוא הגיוני אבל לא הגיוני לאבד נתח משוק, שבעבר היית חזק בו.
למעשה כיום פיאט היא ברובה על דגמים הבנויים על המותג 500, לנציה כמעט לא קיימת ורק אלפא ממשיכה להתפתח.
פיאט בשנים האחרונות הפסיקה לחדש. 124 ספיידר אינה פיתוח מחדש של הספיידר של פיאט, אלא מאזדה MX5, הטנדר פולבק הוא למעשה הטנדר של מיצ'ובישי.
נכון גם פונטו הייתה על בסיס של פלטפורמה משותפת עם אופל, אבל לא על בסיס של העתק מלא של רכב של חברה אחרת.
פונטו הייתה מחליפתה של האונו המצליחה. כמו האונו הפונטו הייתה מרווחת למדי למכונית בקבוצה שלה, אך היא עברה תהליך זהה של רכב די מצליח בתחילת דרכו שלבסוף הפסיקו לעדכן אותו, התיישן ולא עמד בסטנדרטים של מתחריו.
פיאט אינה לומדת מאחד הקונצרנים האירופים הגדולים בעולם, פולקסווגן. פולקסווגן מבדלת את מותגיה סקודה- עממית, סיאט - ספורטיבית, פולקסווגן - מיושבת אודי - ספורט יוקרה. בפולקסווגן המותגים השונים חולקים אותם שלדות מנועים ורכיבים נוספים ושונים בעיצוב, בכיול ובתמחור.
פיאט יכולה הייתה לעשות אותו דבר אלפא מיטו זהה כמעט בממדיה לפונטו עדכון לתא הנוסעים יחד עם שלדה ומכללים מכניים של אלפא ונפתרה הבעיה. אבל היא העדיפה לעבוד אחרת ולהתקין מנועים שונים ותיבות הילוכים רובוטית אנמיות. בניגוד לאונו שבלחיצה על הדוושה עדיין הגיבה באופן אופייני לפיאטים חובבות סל"ד וזינוקים, תקנות זיהום האוויר סירסו את הפונטו ופיאט פשוט לא התאמצה למצוא לכך פתרון. כאשר רעש האזוז דעך ככה דעכה לה הפונטו שנראתה כמו גרסה של אופל קורסה שמרנית וחסרת ברק אבל בלי האופי הגרמני.
מדברים על חבירה של פיאט-קרייזלר ליונדאי - קיה. אם הדבר יקרה כנראה שמחליפת הפונטו החדשה תהיה למעשה יונדאי i20.
בפיאט פונטו (תמונה מאתר פיאט)
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה