תאי דלק הם אחת מהאלטרנטיבות המוצעות כחלופה לכלי רכב המונעים מדלק פוסילי.כיום בעולם מפותחים מספר מכוניות על ידיד תאגידים גדולים כמו מיראי (Mirai) של טויוטה וגם ראסה של ריבר סימפל חברה וולשית קטנה.
כיצד פועלים תאי דלק?
תא דלק פועלים על תנועת אלקטרונים מפוטנציאל חיזור גבוה לפוטנציאל חיזור נמוך. מימן המגיע ממיכל ברכב מופרד לפרוטונים ולאלקטרונים העוברים דרך ממברנה ומשם למקור אחסון אנרגיה חשמלית. פרוטוני המימן מתחברים עם חמצן מהאוויר ויוצרים מים.
זהו רכב חשמלי שמפיק את החשמל שלו בעצמו אינו פולט מזהמים והטווח שלו גדול יותר מכל רכב חשמלי. לעומת זאת יש לתדלק אותו במימן גז נפיץ ביותר, שיש להפיק אותו.
כל המערכת היא יקרה ביותר ומייקרת את מחיר הרכב. ותחנות מימן הם די נדירות והמקום היחיד בעולם כרגע שיש בו פריסה סבירה היא קליפורניה.
מה שונה במכונית הזאת?
בניגוד למיראי שהיא מכונית משפחתי בעלת 4 דלתות ו 4 מושבים, ריבר סימפל תיכננה מכונית קטנה וחסכונית.מדובר במכונית דו מושבית בעלת שתי דלתות פרפר. מיכל המימן שנמצא מאחורי המושבים מספק מימן לתא הדלק שטוען את הקבלים ולא מצבר (בדומה למלגזות חשמליות). שיטה זאת מעניקה אנרגיה מידית וגם אינה סובלת מבעיות של ירידת טעינה של מצברים.
הרכב כולל מנוע בכל גלגל, מה שמאפשר בעת בלימה רגנרטיבית להשיב 50% מהאנרגיה לטעינה.
הרכב שוקל 600 ק"ג, מסוגל להגיע למהירות של קצת פחות מ- 100 קמ"ש ולטווח של כ-483 ק"מ (300 מייל).
הרכב ישווק באופציה של ליסינג תפעולי בלבד, בניגוד למיראי של טויוטה, שניתן גם לרכשו. הסיבה לכך להפיג את החשש של האנשים ממיעוט תחנות תדלוק ומכישלון טכנולוגי דוגמת בטר פלייס. לדברי החברה כך הלקוחות יכולים להיות בטוחים שהחברה לא תיטוש אותם, כיוון שהיא מתחזקת את הרכבים.
אתר החברה
תא דלק- מכון דווידסון
כיצד פועלים תאי דלק?
תא דלק פועלים על תנועת אלקטרונים מפוטנציאל חיזור גבוה לפוטנציאל חיזור נמוך. מימן המגיע ממיכל ברכב מופרד לפרוטונים ולאלקטרונים העוברים דרך ממברנה ומשם למקור אחסון אנרגיה חשמלית. פרוטוני המימן מתחברים עם חמצן מהאוויר ויוצרים מים.
זהו רכב חשמלי שמפיק את החשמל שלו בעצמו אינו פולט מזהמים והטווח שלו גדול יותר מכל רכב חשמלי. לעומת זאת יש לתדלק אותו במימן גז נפיץ ביותר, שיש להפיק אותו.
כל המערכת היא יקרה ביותר ומייקרת את מחיר הרכב. ותחנות מימן הם די נדירות והמקום היחיד בעולם כרגע שיש בו פריסה סבירה היא קליפורניה.
מה שונה במכונית הזאת?
בניגוד למיראי שהיא מכונית משפחתי בעלת 4 דלתות ו 4 מושבים, ריבר סימפל תיכננה מכונית קטנה וחסכונית.מדובר במכונית דו מושבית בעלת שתי דלתות פרפר. מיכל המימן שנמצא מאחורי המושבים מספק מימן לתא הדלק שטוען את הקבלים ולא מצבר (בדומה למלגזות חשמליות). שיטה זאת מעניקה אנרגיה מידית וגם אינה סובלת מבעיות של ירידת טעינה של מצברים.
הרכב כולל מנוע בכל גלגל, מה שמאפשר בעת בלימה רגנרטיבית להשיב 50% מהאנרגיה לטעינה.
הרכב שוקל 600 ק"ג, מסוגל להגיע למהירות של קצת פחות מ- 100 קמ"ש ולטווח של כ-483 ק"מ (300 מייל).
הרכב ישווק באופציה של ליסינג תפעולי בלבד, בניגוד למיראי של טויוטה, שניתן גם לרכשו. הסיבה לכך להפיג את החשש של האנשים ממיעוט תחנות תדלוק ומכישלון טכנולוגי דוגמת בטר פלייס. לדברי החברה כך הלקוחות יכולים להיות בטוחים שהחברה לא תיטוש אותם, כיוון שהיא מתחזקת את הרכבים.
אתר החברה
תא דלק- מכון דווידסון
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה