יום שבת, 7 בפברואר 2015

סובארית



הכלי לעיל נקרא בארץ בשם סובארית למרות שהשם שלו היה סובארו E10 או E12 (לפי הדגם). הוא כונה גם מקרר בשל צורתו והמאפיין שלו היה רכב מסחרי קטן לא מפואר אך אמין מספיק ובעל שטח העמסה יחסית לממדיו. כפי שהתמונה מדגימה רכב אידיאלי לשעוסקים קטנים המריכים לסחוב ציוד חשמלאים אינסטלטורים וגם רכב משלוחים.

צורת המקרר שלו, יחס גדול בין רוחב צר לגובה והגלגלים הקטנים כמובן שאינם מוסיפים ליציבות. המנוע לא היה חזק, אבל כל זה נובע מכך שהמכונית נוצרה מהתקנות היפניות המעודדות יצירת רכבים קטנים בעלי נפח מנוע קטן (רכבי K).

מקורו של הרכב בסובארו סמבר (Sambar) רכב משא קל בעל מנוע של 356 סמ"ק (מכאן שם הדגם 360) מנוע 2 צילינדרים של 20 כ"ס ומשקל זעיר של 356 ק"ג בגרסת טנדר.

סמבר 1960
סמבר 360 1969 (מקור)
הרכב היה בסיסי גם בדגמים המתקדמים יותר שיוצרו במהלך השנים לאחר השקעה של טויוטה בפודי תעשיות כבדות חברת האם של סובארו הועבר ייצור הדגמים לחברת דהייטסו של טויוטה והם שווקן תחת מדבקה של סובארו החל מ-2009.

הרכב שירת תקופה קצרה גם בצה"ל, אבל המבנה שלו המעודד התהפכות, הגלגלים הקטנים והעדר הכוח גרמו לכך שיוחלף בתחליפים אחרים.

רכבים דומים לו עדיין מיוצרים במזרח הרחוק, כאן בארץ ממלא את התפקיד של הסובארית מיקרו-ואן זול, הפיאג'ו פורטר שהוא למעשה דייהטסו הייג'ט. בהודו זו מארוטי אומני רכב המיוצר על סמך מכלולי סוזוקי

סובארו סמבר בוויקיפידיה

סובארית בוויקיפדיה

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה