יום שני, 23 באוקטובר 2023

חם חם רותח

 כתבי רכב מתלוננים רבות על תאוות הבצע של יבואני הרכב שמתחמחרים את הרכבים באופן חזירי כדי לגזור רווח נאה מהישראלים. הנה דוגמה שהרתיחה אותי.

דאצ'יה ג'וגר היבירידי עולה לפי היבואן בארץ 174,990 מדובר ברכב סטיישן עם שבעה מושבים עם אבזור בטיחותי דל שמעניק לו את הציון 2 והיבואן לכן מרכיב לו מערכת בטיחות בארץ (שכמובן פסיבית בלבד).
יונדאי קונה היברידית החדשה ברמת אבזור SUPREME אמנם רק 5 מושבים אבל מאובזרת יותר ובטוחה יותר (ציון 7 מ-8), עולה 169,900. 

ביבוא מקביל יש שני רכבי סטיישן היברידיים (בעצם אחד כי השני זה רכב מדבקה) טויוטה קורולה וסוזוקי סווייס.
 טיוטה קורולה ברמת אבזור הגבוהה 159,900 וסוזוקי (שהיא בבסיסה קורולה סטיישן) 135,000.


האם שני מושבים נוספים שווים 20,000 ש"ח הפרש משתי מכוניות שיותר בטיחותיות ויותר מאובזרות מהדאצ'יה?

לשם כך הלכתי לבדוק במדינה שאוהבת סטיישן (estate) בריטניה.
בבריטניה דאצ'יה ג'וגר עולה 23,995 ליש"ט
סוזוקי סווייס החל מ-29,599 ליש"ט
טויטה קורולה סטיישן החל מ-31,830 ליש"ט

אז למה בישראל דאצ'יה ג'וגר עולה יותר?
בגלל שיטת מצליח.

אין אף מכונית 7 מושבים היברידית סטיישן. יש אופל קומבו וסיטרואן ברלינגו חשמליות יקרות יותר. יש רכבי SUV סינים חשמליים. כלומר אין לו תחרות והמחיר בהתאם גם אם הבטיחות והאבזור מזעזעים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה