ניסאן היא אחת מהיצרניות היפניות הגדולות, שותפה עם רנו ובעלת רוב המניות ביצרנית הרכב מיצ'ובישי. ניסאן ידועה בקצוות שלה מצד אחד בתכנית הרכב טופ גיר תיעבו את המכוניות המשפחיות שלה שלטענתם הן משעממות, אך מהצד השני היא יצרנית של רכבי ספורט מעולים דוגמת GT-R ו- 370Z וטנדרים עמידים כמו הנבארה.
ניסאן גם מחזיקה במותג היוקרה אינפניטי המקביל ללקסוס של טויוטה ואקורה של הונדה היא היצרנית של הרכב החשמלי הנמכר ביותר ניסאן ליף.
הליף הוא לא מלהיב בעל עיצוב גמלוני שמזהה אותו בכל מקום, אך עתיד בדגם הבא לקבל עיצוב יותר אופנתי ומודרני. הליף הוא הרכב החשמלי הנמכר ביותר בשל מתן תמורה טובה למחיר. הוא רכב שיכול להסיע חמישה נוסעים ומטען למרחק סביר. העדר מתחרים עד השנים האחרונות גרם לכך שכל מי שרצה רכב משפחתי חשמלי במחיר סביר לא הייתה לו ברירה אלא לבחור בליף.
השוק של המכוניות ההיברידיות והחשמליות מתעורר בייחוד שטסלה ושברולט הולכות להוציא מכוניות חשמליות משפחתיות בעלות טווח גדול יותר מהליף.
ניסאן הציגה לאחרונה את גרסה של המיני-ואן שלהם נוט הפועלת בשיטה שהם מכנים e-power. הם מכנים את זה מכונית חשמלית מסוג אחר. האמת שלא מדובר במכונית חשמלית כי אם במכונית היברידית.
מדוע ניסאן מכנים זאת מכונית חשמלית? המכונית מונעת אך ורק במנוע חשמלי שהמתח שלו מגיע ממצבר.עד כאן נכון, אבל את הנוט כלל לא ניתן לחבר לחשמל לטעינה היא נטענת באמצעות מנוע קטן רגיל. המכונית היא למעשה היברידית שיטת פעולה כזו נמצאת כבר בוולט (VOLT) של ג'נרל מוטורס, והם לא המציאו אותה זו השיטה שבה פועלים קטרי אלקטרו-דיזל של הרכבות.
ברכבות מנוע הדיזל הוא למעשה גנרטור ענק שמיצר חשמל. היתרון של שיטה זו ברור מנועי חשמל הם נשלטים יותר ממנועים מכניים, ניתן בקלות לכוון אותם ויש פחות הפסד של כוח. יתרון נוסף שניתן לעקוף את הגנרטור ולהזין את הרכב בחשמל דבר שניסאן בחרו לוותר עליו.
הרכב הזה אמנם יזהם יותר מרכב חשמלי, אבל כיוון שהמנוע שלו אינו מניע כלום כמו ברכב היברידי רגיל, אלא מהווה גנרטור הוא צריך לספק מספיק חשמל ולא כוח הנעה ולכן ניתן להסתפק במנוע קטן וחלש יותר שצורך פחות דלק. היתרון ברור לא רק שהסוללה יכולה להיות קטנה יותר (וקלה יותר) מברכב חשמלי אלא גם המנוע קטן וקל יותר מברכב היברידי.
לא מובן מדוע הם בחרו לוותר על הטעינה שמאפשרת לחסוך עוד יותר בצריכת דלק (וקיימת בשברולט וולט), ייתכן שזה נעשה כדי למנוע טעינה תכופה כיוון שטווח הנסיעה ללא המצבר הוא כחצי מרכב חמשלי מה שייחייב כנראה לטעון אותו כל ערב גם לנסיעות קצרות.
מדוע הם מכנים אותו רכב חשמלי ולא היברידי בזה הם לא ראשונים, כך עשתה גם שברולט בעבר, רק שלשברולט בזמנו לא היה רכב חשמלי טהור, מה שמסביר אולי את המניע שלהם אז לומר זאת.
דיווח מאתר ניסאן
ניסאן גם מחזיקה במותג היוקרה אינפניטי המקביל ללקסוס של טויוטה ואקורה של הונדה היא היצרנית של הרכב החשמלי הנמכר ביותר ניסאן ליף.
הליף הוא לא מלהיב בעל עיצוב גמלוני שמזהה אותו בכל מקום, אך עתיד בדגם הבא לקבל עיצוב יותר אופנתי ומודרני. הליף הוא הרכב החשמלי הנמכר ביותר בשל מתן תמורה טובה למחיר. הוא רכב שיכול להסיע חמישה נוסעים ומטען למרחק סביר. העדר מתחרים עד השנים האחרונות גרם לכך שכל מי שרצה רכב משפחתי חשמלי במחיר סביר לא הייתה לו ברירה אלא לבחור בליף.
השוק של המכוניות ההיברידיות והחשמליות מתעורר בייחוד שטסלה ושברולט הולכות להוציא מכוניות חשמליות משפחתיות בעלות טווח גדול יותר מהליף.
ניסאן הציגה לאחרונה את גרסה של המיני-ואן שלהם נוט הפועלת בשיטה שהם מכנים e-power. הם מכנים את זה מכונית חשמלית מסוג אחר. האמת שלא מדובר במכונית חשמלית כי אם במכונית היברידית.
מדוע ניסאן מכנים זאת מכונית חשמלית? המכונית מונעת אך ורק במנוע חשמלי שהמתח שלו מגיע ממצבר.עד כאן נכון, אבל את הנוט כלל לא ניתן לחבר לחשמל לטעינה היא נטענת באמצעות מנוע קטן רגיל. המכונית היא למעשה היברידית שיטת פעולה כזו נמצאת כבר בוולט (VOLT) של ג'נרל מוטורס, והם לא המציאו אותה זו השיטה שבה פועלים קטרי אלקטרו-דיזל של הרכבות.
ברכבות מנוע הדיזל הוא למעשה גנרטור ענק שמיצר חשמל. היתרון של שיטה זו ברור מנועי חשמל הם נשלטים יותר ממנועים מכניים, ניתן בקלות לכוון אותם ויש פחות הפסד של כוח. יתרון נוסף שניתן לעקוף את הגנרטור ולהזין את הרכב בחשמל דבר שניסאן בחרו לוותר עליו.
הרכב הזה אמנם יזהם יותר מרכב חשמלי, אבל כיוון שהמנוע שלו אינו מניע כלום כמו ברכב היברידי רגיל, אלא מהווה גנרטור הוא צריך לספק מספיק חשמל ולא כוח הנעה ולכן ניתן להסתפק במנוע קטן וחלש יותר שצורך פחות דלק. היתרון ברור לא רק שהסוללה יכולה להיות קטנה יותר (וקלה יותר) מברכב חשמלי אלא גם המנוע קטן וקל יותר מברכב היברידי.
לא מובן מדוע הם בחרו לוותר על הטעינה שמאפשרת לחסוך עוד יותר בצריכת דלק (וקיימת בשברולט וולט), ייתכן שזה נעשה כדי למנוע טעינה תכופה כיוון שטווח הנסיעה ללא המצבר הוא כחצי מרכב חמשלי מה שייחייב כנראה לטעון אותו כל ערב גם לנסיעות קצרות.
מדוע הם מכנים אותו רכב חשמלי ולא היברידי בזה הם לא ראשונים, כך עשתה גם שברולט בעבר, רק שלשברולט בזמנו לא היה רכב חשמלי טהור, מה שמסביר אולי את המניע שלהם אז לומר זאת.
דיווח מאתר ניסאן
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה