ב-5 באוקטובר 1955 הציגה סיטרואן בתערוכת הרכב בפריז את סיטרואן DS, המכונית שנבחרה כמוצר המאה העשרים ואחת המכוניות היפות ביותר והמשפיעות ביותר על עולם הרכב.
המכונית עוצבה על ידי הפסל ומעצב מכוניות שעבד עבור סיטרואן פדריקו פלמיני ומהנדס אווירנאוטיקה אנרה לפברה. ולכן בנוסף למראה המיוחד היא הייתה אווירודינמית וכללה מאפיינים עיצוביים וטכניים ייחודיים.
פנסי האיתות האחוריים מוקמו גבוה בהשתפלות של הגג לאחור. בדגמים מאוחרים תתוסף משענת יד לנהג בין המושבים הקדמיים.
היא כללה מערכת הידראולית מיוחדת של איזון בסגנון פלס שאפשרה לה לאזן את עצמה גם עם שלושה גלגלים. המערכת אפשרה הגבהה והנמכה של המכונית בהתאם לתנאי הדרך. בנוסף לכך היא הייתה המכונית הסדרתית הראשונה שיוצרה עם בלמי דיסק.
בסיס הגלגלים הגדול שלה יצר מרחב פנימי מרווח והפך אותה למכונית מנהלים - פאר שגם נשיא צרפת דה גול השתמש בה.
סדרה 3 ששווקה החל משנת 1968 כללה שינוי עיצובי של החלפת הפנסים בפנסי כריש הדומים מאוד לאלו הנפוצים כיום וכן הוכנסו בה פנסי פניות או עיקולים - פנסים כיווניים המאירים לכיוון שבו ההגה פונה.
סיטרואן DS יוצרה בנוסף לצרפת במפעלים בבריטניה, באוסטרליה, בדרום אפריקה, בפורטוגל וביוגוסלביה (דגמי האמבולנס). על אף השיפורים והחדשנות שלה בשנות ה-70 המכונית הייתה כבר מיושנת והיה צורך להחליפה בדגם מתקדם והיא הוחלפה בדגמים מכוערים ממנה, אבל שירשו ממנה מספר תכונות.
כיום סיטרואן מייצרת דגם DS, אבל בניגוד למיני, לחיפושית ולפיאט 500 אין זה דגם הכולל מרכיבים עיצוביים של הדגם הישן, אלא מכונית עילית מעוצבת החולקת איתה רק את שם.
סיטרואן DS - ויקיפדיה
המהפכה הצרפתית
יובל לסיטרואן DS
המכונית עוצבה על ידי הפסל ומעצב מכוניות שעבד עבור סיטרואן פדריקו פלמיני ומהנדס אווירנאוטיקה אנרה לפברה. ולכן בנוסף למראה המיוחד היא הייתה אווירודינמית וכללה מאפיינים עיצוביים וטכניים ייחודיים.
הגה חישוק בודד המעוצב |
מראה מאחור עם פנסי האיתות העליונים. |
בסיס הגלגלים הגדול שלה יצר מרחב פנימי מרווח והפך אותה למכונית מנהלים - פאר שגם נשיא צרפת דה גול השתמש בה.
סדרה 3 ששווקה החל משנת 1968 כללה שינוי עיצובי של החלפת הפנסים בפנסי כריש הדומים מאוד לאלו הנפוצים כיום וכן הוכנסו בה פנסי פניות או עיקולים - פנסים כיווניים המאירים לכיוון שבו ההגה פונה.
מראה סדרה 3 |
כיום סיטרואן מייצרת דגם DS, אבל בניגוד למיני, לחיפושית ולפיאט 500 אין זה דגם הכולל מרכיבים עיצוביים של הדגם הישן, אלא מכונית עילית מעוצבת החולקת איתה רק את שם.
סיטרואן DS - ויקיפדיה
המהפכה הצרפתית
יובל לסיטרואן DS
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה