והרשומה הזאת לא תעסוק במכונית כי אם בתוכנית טלוויזיה על מכוניות.
תוכנית הטלוויזיה "עסקי גלגלים" (Wheeler Dealers בשמה המקורי) היא תוכנית שמקורה במקור בבריטניה שבה שני חובבי רכב מייק ברוור, סוחר מכוניות לשעבר ואד צ'יינה מומחה הרכב משפצים מכונית במטרה למכור אותה ברווח.
התכנית החלה במקור בבריטניה ועברה לארצות הברית אבלן הקונספט נשאר זהה. מייק רוכש מכונית בזול בעזרת כושר המיקוח שלו ובעיות ממנה היא סובלת ומביא אותה למוסך, הוא מציג אותה לאד ומפחית מחומרת הבעיות שממנה היא סובלת. אד מומחה מנוסה כמובן מתלונן שמייק לא מבין כמה עבודה נחוצה כדי להביא אותה למצב שבו היא תהיה רכב נחשק.
היפה בתוכניות הרכב הבריטיות שבניגוד לתוכניות האמריקניות הם שומרות על האופי הבריטי הצנוע. אד ומייק רוצים לשפר את המכונית ככל האפשר כדי למכור אותה ברווח, אבל לא להוציא יותר מדי כסף כדי לא למכור בהפסד, לכן שלא כמו בתכנית כמו Overhaulin הם לא שופכים טונות של כסף על המכונית.
התכנית צברה מעריצים לא רק בגלל העיסוק המוטורי שלה, אלא גם בגלל אופן ההגשה שלה. אני אוהב את האופן הפשוט אך מקצועי שבו מסביר אד צ'יינה את הטיפול שאותו הוא עומד לבצע וגם מסביר האם ניתן לעשותו בבית או לאו. האופן המקצועי השיטתי שבו עובד אד צ'יינה מעורר הערכה, היית רוצה שהוא יתקן את רכבך או ינהל את המוסך שבו מתקנים את רכבך.
אד צ'יינה הוא לא רק מקור לא אכזב לידע מוטורי, אלא גם אדם המצליח להעביר את הידע שלו בצורה מובנת להדיוטות. הרבה פעמים בתכנית אמריקנית העוסקת ברכב, כאשר מפרטים את התיקון אתה טובע בשלל מונחים המי, ביג בלוק, סמול בלוק, דיסקים, יד הסרן, מתלים ואינך מבין בעצם מה נאמר. לדוגמה באחת התכניות הסביר אד, שהמי הוא מנוע שבו ראש תא הבעירה הוא המיספירה שמאפשר שטח מגע ומיקום שסתומים טוב יותר. לאחר צפייה אתה לא רק נהנה מהתכנית אלא גם יכול לצאת עם קצת ידע.
תוכנית הטלוויזיה "עסקי גלגלים" (Wheeler Dealers בשמה המקורי) היא תוכנית שמקורה במקור בבריטניה שבה שני חובבי רכב מייק ברוור, סוחר מכוניות לשעבר ואד צ'יינה מומחה הרכב משפצים מכונית במטרה למכור אותה ברווח.
התכנית החלה במקור בבריטניה ועברה לארצות הברית אבלן הקונספט נשאר זהה. מייק רוכש מכונית בזול בעזרת כושר המיקוח שלו ובעיות ממנה היא סובלת ומביא אותה למוסך, הוא מציג אותה לאד ומפחית מחומרת הבעיות שממנה היא סובלת. אד מומחה מנוסה כמובן מתלונן שמייק לא מבין כמה עבודה נחוצה כדי להביא אותה למצב שבו היא תהיה רכב נחשק.
היפה בתוכניות הרכב הבריטיות שבניגוד לתוכניות האמריקניות הם שומרות על האופי הבריטי הצנוע. אד ומייק רוצים לשפר את המכונית ככל האפשר כדי למכור אותה ברווח, אבל לא להוציא יותר מדי כסף כדי לא למכור בהפסד, לכן שלא כמו בתכנית כמו Overhaulin הם לא שופכים טונות של כסף על המכונית.
התכנית צברה מעריצים לא רק בגלל העיסוק המוטורי שלה, אלא גם בגלל אופן ההגשה שלה. אני אוהב את האופן הפשוט אך מקצועי שבו מסביר אד צ'יינה את הטיפול שאותו הוא עומד לבצע וגם מסביר האם ניתן לעשותו בבית או לאו. האופן המקצועי השיטתי שבו עובד אד צ'יינה מעורר הערכה, היית רוצה שהוא יתקן את רכבך או ינהל את המוסך שבו מתקנים את רכבך.
אד צ'יינה הוא לא רק מקור לא אכזב לידע מוטורי, אלא גם אדם המצליח להעביר את הידע שלו בצורה מובנת להדיוטות. הרבה פעמים בתכנית אמריקנית העוסקת ברכב, כאשר מפרטים את התיקון אתה טובע בשלל מונחים המי, ביג בלוק, סמול בלוק, דיסקים, יד הסרן, מתלים ואינך מבין בעצם מה נאמר. לדוגמה באחת התכניות הסביר אד, שהמי הוא מנוע שבו ראש תא הבעירה הוא המיספירה שמאפשר שטח מגע ומיקום שסתומים טוב יותר. לאחר צפייה אתה לא רק נהנה מהתכנית אלא גם יכול לצאת עם קצת ידע.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה